بهترین میکروفن مناسب مداحی و سخنرانی در هیئت

بهترین میکروفن مداحی و سخنرانی - سیستم صوتی زیکو

بهترین و مناسب ترین میکروفن مخصوص مداحی و سخنرانی

با نزدیک شدن به ایام فاطمیه و ایام محرم هر سال، برخی از افراد برای خرید بهترین میکروفن مداحی و سخنرانی در هیئت به بازار مراجعه می‌کنند یا در سایت‌های فروش تجهیزات صوتی به جستجو کردن می‌پردازند. با اینکه میکروفن های زیادی عرضه می‌شوند، تنها برخی از آنها برای سخنرانی هیئت و مداحی مناسب هستند.
بنابراین ما در این مطلب قصد داریم ویژگی های بهترین میکروفون برای مداحی را بررسی کنیم و بعضی از بهترین مدل‌های موجود در زیکو را نیز معرفی کنیم. در ادامه همراه وبلاگ زیکو باشید.

میکروفن مداحی چه ویژگی هایی دارد؟

مهمترین ویژگی میکروفون سخنرانی هیئت و مداحی، کیفیت صدایی است که پخش می‌کند. امپدانس، فرکانس تحت پوشش، نوع مبدل و الگوی صدا از دیگر مواردی هستند که هنگام خرید میکروفون باید به آنها توجه کنید.
میکروفن مداحی تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند محل قرارگیری میکروفون قرار می‌گیرد. بسیاری از سخنرانان و مداحان از میکروفون داینامیک استفاده می‌کنند. میکروفون‌های دینامیک معمولا به عنوان میکروفون‌های دستی دیده می‌شوند، زیرا طراحی میکروفون‌های دینامیک ذاتا سخت‌تر و قوی‌تر از میکروفون‌های خازنی است، بنابراین برای سخنرانی زنده هیئیت و مداحی مناسب‌تر هستند. میکروفن‌های دینامیک به گونه‌ای کار می‌کنند که یک رسانا (هادی) داخل سیم پیچ و دیافراگم در ابتدای رسانا قرار می‌گیرد.
هنگام مداحی، فشار هوای جلوی دهان مداح فشرده می‌شود و این فشار، وارد دیافراگمِ بسیار سبک می‌شود و آن را در داخل سیم پیچ حرکت می‌دهد. طبق قانون القای الکتریکی فارادی، حرکت یک هادی در داخل سیم لوله جریانی ایجاد می‌کند که باعث ایجاد سیگنال‌های صوتی می‌شود.

بهترین میکروفن برای مداحی

همان‌طور که عنوان کردیم، میکروفون های زیادی در بازار عرضه می‌شوند. ولی فقط تعدادی از آنها ویژگی‌های مناسب برای مداحی و مراسم‌های مذهبی را دارند. برخی از بهترین مدل های میکروفون زیکو برای مداحی عبارت‌اند از:


میکروفن باسیم زیکو مدل DM-3500 - انواع میکروفون باسیم زیکو

میکروفن DM-3500

اگر می‌خواهید به عنوان یک مداح یا سخنران صدای صاف، شفاف و بدون اعوجاج داشته باشید، میکروفون دستی بی سیم زیکو DM-3500 را انتخاب کنید. این مدل صدایی روان دارد که اکثر خواننده‌ها آن را دوست دارند. در ضمن، کلید آن مغناطیسی است و به راحتی می‌توانید میکروفون را خاموش یا روشن کنید. همچنین نسبت به سایر کلیدها در برابر آسیب مقاومت بیشتری دارد. کپسول استفاده شده در داخل این میکروفون، مدل C-3500 شرکت زیکو است که صدای میکروفون را دلنشین می‌کند. جنس اصلی بدنه آن آلیاژ روی است که باعث می‌شود دست شما کمتر عرق کند و همچنین در برابر ضربه‌های احتمالی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

 


میکروفن باسیم مدلDM-2500 برند زیکو

میکروفن DM-2500

برای خرید میکروفن مداحی حرفه ای و مقرون به‌صرفه، مدل DM-2500 گزینه خوبی محسوب می‌شود. زیرا علاوه بر قیمت مناسب، وضوح و کیفیت صدای آن نیز بالا است. این میکروفون جزو یکی از قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات شرکت زیکو به حساب می‌آید که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. در ضمن، مدل کپسولی استفاده شده در این میکروفون، مدل 2500C است که وضوح بالا و فیدبک پایینی دارد.

 

 


میکروفن DM-2000

این میکروفون نوعی میکروفون دینامیک است و امپدانسی برابر با 600 اهم دارد. با توجه به این عدد در دسته امپدانس متوسط قرار می‌گیرد، بنابراین می‌توان گفت که این نوع میکروفون هیچ اعوجاج صدایی ندارد.
پورت ارتباطی DM 2000 به صورت XLR طراحی شده است. ضبط حرفه‌ای به کابل‌های XLR نیاز دارد و استودیوها، ایستگاه‌های رادیویی و اجراهای زنده از این نوع کابل برای ضبط خود استفاده می‌کنند.
از دیگر مزایای این میکروفن می‌توان از فیلتر نرم کننده و فیلتر برش فرکانس پایین نام برد. وجود سوئیچ روشن/خاموش باعث می‌شود صدای خود را برای مدت کوتاهی به راحتی قطع کنید. اگر به میکروفن های با رنگ استیل علاقه دارید، این مدل رنگ استیل زیبایی دارد و بسیار خوش دست ساخته شده است. همچنین با وجود استحکام بدنه دیگر جای نگرانی از بابت ضربه‌ها و شکستن میکروفون نخواهید داشت. مداحان و سخنرانان از جمله افرادی هستند که میکروفون DM-2000 زیکو برای آنها کاربردی است.


میکروفن DM-1000

میکروفن DM-1000، نیز یک انتخاب مناسب برای مداحان و هیئت ها و مجالس عزاداری می تواند باشد.

این میکروفن برای کسانی که قصد دارند کیفیت و قیمت مناسب را با هم داشته باشند، می تواند گزینه مناسبی باشد،

چرا که قیمت کمتری نسبت به مدل 2000 و 2500 و 3500 دارد. برای خرید این میکروفن به فروشگاه زیر مراجعه کنید.


میکروفون بی سیم W-14

اگر به دنبال بهترین میکروفن بی سیم برای مداحی هستید، این مدل انتخاب بسیار مناسبی است. میکروفون های بی سیم به کاربر اجازه می‌دهند بدون از دست دادن کیفیت صدا در مکان مورد نظر حرکت کند. علاوه بر این، این دستگاه می‌تواند سیگنال قوی را دریافت کند و دارای خروجی صدای عالی است. در ضمن، این محصول مجهز به باند UHF است که از ایجاد نویز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، آنها از نوع فرکانس متغیر هستند. میکروفون بی سیم W-14 نوعی میکروفن هسته پویا است و محدوده دینامیکی قابل قبولی دارد.
سبک بودن و وزن کم از دیگر ویژگی‌هایی است که حمل و جابجایی آن را آسان می‌کند. پاسخ فرکانسی این میکروفون بین 60 تا 15000 هرتز است که برای یک میکروفون سطح مناسبی است. در این میکروفون بی سیم، حساسیت تا -52 دسی بل است که کیفیت سیگنال را بهبود می‌بخشد و نویز اضافی را کاهش می‌دهد.


میکروفن DM-1500

میکروفن DM-1500، نیز یک انتخاب مناسب و اقتصادی برای مداحان و هیئت ها و مجالس عزاداری می تواند باشد ،

این میکروفن قیمت مناسبی دارد و برای کسانی که قصد دارند کیفیت و قیمت مناسب را با هم داشته باشند، می تواند گزینه مناسبی باشد،

چرا که قیمت کمتری نسبت به مدل 2000 و 2500 و 3500 و 1000 دارد. برای خرید این میکروفن به فروشگاه زیر مراجعه کنید.


خرید میکروفن مداحی از زیکو

اگر قصد خرید و اطلاع از قیمت میکروفون مداحی را دارید، کافیست وارد سایت زیکو شوید. ما طیف وسیعی از میکروفون‌ها را با بهترین قیمت و کیفیت ارائه می‌کنیم. شما می‌توانید محصول مورد نظرتان را آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. همچنین شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید محصولات را به صورت دست دوم یا اقساط نیز خریداری کنید. در ضمن جهت کسب اطلاعات بیشتر، کافیست با شماره 02191016543 تماس بگیرید و توسط کارشناسان مجرب راهنمایی شوید.

 

Zicoمشاهده نوشته ها

شرکت زیکو ، سالهاست در حوزه تجهیزات صوتی فعالیت دارد و توانسته خدمات کم نظیری را به مشتریان خود ارائه دهد. برخی از محصولات زیکو: باند اکیتو، باند پسیو، انواع میکروفن، رومیزی، یقه ای، بیسیم، باسیم، انواع آمپلیفایر و...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید
ارسال نمایید