معرفی برترین تجهیزات تولید موسیقی در استودیو


بهترین تجهیزات تولید موسیقی در بازار چیست؟ سوالی که بسیاری از آهنگساز ها و صاحبان استودیو های موسیقی در ذهن خود دارند و همیشه به دنبال باکیفیت ترین ابزار آلات و تجهیزات موسیقی هستند . در دنیای امروزه زندگی بسیاری از ما بدون موزیک معنای جذابی ندارد ، ما در این مقاله قصد داریم به معرفی لیستی از مهمترین تجهیزات موسیقی که برای تجهیز یک استودیو مناسب هستند بپردازیم .

اگر تازه شروع کرده اید، بیش از حد احساس غرور نکنید! این امکان وجود دارد که تنظیمات خود را بدون در نظر گرفتن بودجه نسبتا مقرون به صرفه انجام دهید . به شما توصیه میکنم که ابتدا ملزومات ضروری را تهیه نموده و از ریخت و پاش بپرهیزید .

فهرست ضروری تجهیزات تولید موسیقی

در این لیست ؛ تمام قطعات لازم برای تجهیزات مورد نیاز برای تنظیم و تولید موسیقی بهینه میباشد . این مقاله برای افرادی که میخواهند یک استودیوی خانگی داشته باشند مناسب میباشد .

1 . کامپیوتر : در اصل کامپیوتر ستون فقرات تنظیمات موسیقی شما به حساب می آید . البته باید در انتخاب رایانه به عوامل مختلفی همچون بودجه و سیستم عامل توجه نمایید ولی پیشنهاد ما کامپیوترهای سری مک میباشد . پس در خرید رایانه خود به مشخصات و کارایی که از آن انتظار دارید توجه نمایید .

2 . نرم افزار تنظیم ، تولید و افکت گذاری صدا : حالا که شما کامپیوتر خود دارید، به یک برنامه نیاز دارید تا شروع به ساخت آهنگ های خود کنید. DAW (نرم افزار) یک ابزار قوی و مناسب برای کار شما به حساب می آید . نرم افزاری های صوتی متنوعی در بازار میباشد که میتواند پاسخگوی مناسبی به نیاز شما باشد . صرفنظر از این، هر نرم افزاری در نهایت میتواند خوب باشد اگر شما دنبال برخی از آهنگها هستید.

3 . هدفون های مناسب فضای استدیو : به استثنای اینکه شما در حال برنامه ریزی در مورد استفاده از اسپیکرهای لپ تاپ یا رایانه  خود هستید ، گرفتن یک جفت هدفون با کیفیت استودیویی ضروری است. در این مقاله در رابطه با هدفونهای تبلیغاتی که ورزشکاران و رپرها استفاده می کنند صحبت نمی کنیم بلکه در رابطه با هدفونهای مخصوص استودیو صحبت می کنیم که مخصوص ساخت موسیقی هستند ، به این معنی که مدل هایی هستند که برای ایجادفرکانس های دقیق آهنگ های ما ساخته شده اند و البته با مواد با کیفیت بالا برای راحتی بعد از استفاده طولانی میباشد .

4 . رابط صوتی : یک رابط صوتی چیست ؟ در اصل یک رابط صوتی کلید برای بازکردن درب برای یک راه اندازی مطلوب است . واسط های صوتی اساسا کارت های صوتی خارجی هستند که نه تنها کاهش زمان تأخیر از کنترل های مختلف خود را ارائه می دهند، بلکه جنبه های دیگر را نیز بسته به مدل مورد نظر شما خریداری می کنند. بسیاری از USB ها، XLR و سایر پورت های اضافی را ارائه می دهند، بعضی از آنها با اتصال سریع تر به غیر از USB (Thunderbolt)، و نیز افزایش کیفیت ضبط، اگر شما از آن برای ضبط یک میکروفون یا سایر ابزار استفاده می کنید .

5 . کیبورد MIDI : از مهم ترین کنترلر MIDI در بازار، صفحه کلید MIDI است که به شما اجازه می دهد که یک صفحه کلید خالی داشته باشید که بتوانید صداها را از طریق رایانه خود اختصاص دهید . برای انجام این کار، شما باید برخی از پلاگین های VST را که ما در آیتم بعدی در موردش صخبت می کنیم را داشته باشید .

6 . پلاگین های VST : این پلاگین به منزله یک رنگ بر بوم شما میباشد . همانطور که قبلا نوشته شده است، فناوری مجازی استودیو به این معنی است که – فناوری استودیوی شما دیجیتال است و از کامپیوتر شما به تنهایی می آید . صدای VST برای همه چیز وجود دارد و آنچه شما دنبال آن هستید بستگی به شرایط و علاقه کاری شما دارد .

7 . اسپیکرهای دارای صفحه مانیتور و مناسب استودیو : این بلندگوهای با کیفیت بالا به طور خاص برای دقت فرکانس ساخته شده است . البته ما در این مقاله باندهای سری SX زیکو را به شما توصیه می کنیم که در سه سایز 8 ، 12 , 15 اینچ اکتیو و پسیو قرار دارد و دارای قابلیتها و کیفیت منحصر بفردی میباشد .

8 . میکروفن : همه ما می دانیم که میکروفن چیست، اما در مورد یک مدل درجه حرفه ای که کیفیت صدای عالی را به ما می دهد، صحبت می کنیم . برخی ها هستند که حاضرند هزاران دلار هزینه میکروفن کنند در صورتیکه با یک میکروفن USB دار نیز میتوان صدای شگفت انگیز تولید کرد . به هر حال بنده به شما میکروفن های باسیم زیکو را معرفی میکنم که در طرحها و قابلیتهای متفاوت و با کیفیت منحصر بفردی میباشد . 

یک یادداشت ویژه :

محصولات و تجهیزات صوتی زیکو ، با توجه به نیاز مشتری و بازار کشور و با استفاده از فناوری روز دنیا و با بهره گیری از طراحی مدرن در تجهیزات صوتی وارد عرصه تجهیزات موسیقی و صوتی کشور شده است ، که بهترین و باکیفیت ترین محصولات را بنابر تقاضای مشتریان ارائه نماید .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید
ارسال نمایید