سیستم صوتی هوشمند خانگی


مشاوره خرید، طراحی و نصب سیستم صوتی هوشمند خانگی: 02191016543

تصور کنید که صبح تنها باید یک اشاره یا به صورت برنامه‌ریزی شده، با صدای مورد علاقه خود از طریق سیستم صوتی بیدار می‌شوید یا به محض بازگشت به خانه، لیست پخش به طور خودکار شروع به پخش می‌کند. وقتی سر میز شام با مهمانان خود هستید، موسیقی پخش می‌شود و می‌توانید آن را به طور اتوماتیک با نورپردازی هماهنگ کنید. همه این کارها را می‌توانید با نصب سیستم صوتی هوشمند خانگی انجام دهید. این سیستم به شما کمک می‌کند راحت‌تر به تنظیمات مورد علاقه خود برسید و همچنین در هزینه انرژی و برق هم صرفه‌جویی می‌کند.
بهتر است پیش از خرید سیستم صوتی هوشمند خانگی از ویژگی‌های آن مطلع باشید تا بهترین مدل را تهیه نمایید. از این‌رو ما در این مطلب از وبلاگ زیکو قصد داریم اطلاعات مفیدی را درباره‌ی سیستم صوتی خانگی هوشمند با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه همراه ما باشید.

سیستم صوتی هوشمند خانگی چیست؟

سیستم صوتی خانگی هوشمند، یک تنظیم صوتی مناسب است که می‌تواند از طریق اینترنت با استفاده از یک دستگاه شبکه مانند تلفن هوشمند، تبلت و .. از راه دور و از هرجایی کنترل شود. اتصال متقابل دستگاه‌های مختلف صوتی از طریق اینترنت به کاربر امکان کنترل تنها لمس یک دکمه را می‌دهد.
برای استفاده از سیستم صوتی هوشمند خانگی باید تنظیمات صوتی را به یک نقطه مرکزی متصل کنید. این نقطه مرکزی یک دستگاه الکترونیکی است که به شما امکان می‌دهد سیستم را کنترل کنید. این اتصال می‌تواند بی سیم یا از جنس سیم سخت باشد. شما همچنین می‌توانید روند تغییر صدا را با توجه به برنامه‌های زمانی خاص خودکار کنید.

ویژگی های سیستم صوتی هوشمند خانگی خوب

با توجه به همه مزایایی که می‌توانید با اتوماسیون صوتی خانگی از آنها لذت ببرید، نباید فرصت را از دست بدهید و باید برای داشتن آن اقدام کنید. اندازه‌ی بازار در حال رشد آن نیز بیانگر تمایل روزافزون مردم به دریافت این سیستم‌ها است. ولی با این حال، همیشه قبل از خرید سیستم صوتی خانگی هوشمند، این عوامل را در نظر داشته باشید:

1. پشتیبانی از چند قالب:

داده‌های صوتی را می‌توان در چندین قالب ذخیره کرد. بنابراین، یک سیستم صوتی هوشمند خانگی ارزان هم باید بتواند از چندین قالب صوتی پشتیبانی کند. این کار تنظیم شما را ساده می‌کند، زیرا به چندین دستگاه برای فرمت‌های مختلف نیازی ندارید. علاوه بر این، باعث صرفه‌جویی در هزینه و فضا می‌شود.

2. جریان صوتی با کیفیت:

تنها نصب سیستم صوتی هوشمند در خانه اهمیت ندارد، بلکه باید صدا هم از کیفیت لازم برخوردار باشد. در واقع هیچ کس نمی‌خواهد کیفیت صدا، مخدوش یا تخریب شود. بنابراین، بهترین سیستم صوتی هوشمند خانگی باید جریان صوتی با کیفیت بالا را فراهم کند.

3. پخش همزمانِ چند منبع، در چند اتاق:

سیستم صوتی هوشمند خانگی باید توانایی دریافت ورودی از چندین منبع را به طور همزمان داشته باشد. منابع مختلف می‌توانند شامل اینترنت، داده‌های صوتی از یک دستگاه خارجی مانند USB و پخش‌کننده باشند. به علاوه، باید خروجی را در چندین نقطه به طور همزمان ارائه دهد. به طور خلاصه، باید از محدودیت‌های منبع ورودی و خروجی آزاد باشد.

4. پشتیبانی از پخش موسیقی با اتصال تجهیزات صوتی خارجی:

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید هنگام انتخاب بهترین سیستم صوتی هوشمند خانگی به آن دقت شود، بررسی این است که آیا با اتصال دستگاه‌های خارجی از پخش موسیقی پشتیبانی می‌کند یا خیر. داشتن این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا با اتصال آن به سیستم، به صداهای ضبط شده تلفن همراه خود گوش دهید. با این کار می‌توانید خیلی راحت صدای ضبط شده خود را گوش کنید.

5. سازگاری کامل با صحنه‌ها و سکانس‌ها:

هنگام خرید سیستم صوتی هوشمند ساختمان، باید مطمئن شوید که با محیط زندگی شما سازگار باشد. به عنوان مثال، سیستم صوتی شما باید موسیقی را متناسب با شرایط تنظیم کند. اگر می‌خواهید موسیقی آرام روی میز شام داشته باشید، باید آن را طوری تنظیم کنید که با یک اشاره و خیلی سریع انجام شود. چون این سیستم باید کاملا هوشمند باشد و نیازی به انتخاب موسیقی به طور دستی، نداشته باشید.

مزایای نصب سیستم صوتی هوشمند خانگی

• پخش آهنگ در همه‌ی نقاط و به شکل برنامه‌ریزی شده
• امکان زون‌بندی و پخش موسیقی متفاوت در هر بخش از خانه
• بدون نیاز به کنترل‌های معمولی
• کنترل از راه دور به وسیله تجهیزات هوشمند
• امکان هماهنگ شدن با نورپردازی هوشمند
• دارای سیستم پخش آلارم‌های امنیتی

اجزای سیستم صوتی هوشمند خانگی

1. بلندگوی سقفی هوشمند

در سال‌های اخیر و در پی هوشمند شدن خانه‌ها، این بلندگوها محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. امروزه بلندگوهای هوشمند متنوعی از تولیدکنندگان مختلف وجود دارند که می‌توانید آنها را در بازار پیدا کنید. شما می‌توانید کارهای مختلفی را با این بلندگوهای هوشمند انجام دهید، از دریافت اطلاعاتی مانند زمان، تاریخ و پیش بینی آب و هوا، تا کنترل چراغ‌های فعال بی سیم و پخش موسیقی از دستگاه‌های دیگر را انجام می‌دهند.
اصلی ترین چیزی که باعث عملکرد متفاوت آنها می‌شود، فناوری تشخیص صدا است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری توسط یک دستیار دیجیتال طراحی شده است، امکان صحبت با دستگاه صوتی هوشمند را برای شما فراهم می‌کند و حتی بر اساس گفته‌ها عمل خواهد کرد.
شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دستیار دیجیتال چیست؟ دستیارهای دیجیتال مختلفی از سازندگان مختلف در دسترس شما هستند: Siri از اپل، Cortana از مایکروسافت و طرح‌های تشخیص صدا مانند Google Assistant از سری Google’s Home و Alexa از بلندگوهای Amazon Echo.
بنابراین شما می‌توانید کلمات مشخصی را برای آنها تعریف کنید. با شنیدن این کلمه سیستم فعال می‌شود و آن را از طریق اینترنت برای پردازش به سرویس تشخیص صدا می‌فرستد. برای مثال برای سیستم آمازون، فایل گفتاری به سرویس صدای الکسا (AVS) در فضای ابری ارسال می‌شود. این سرویسِ تشخیص صدا می‌تواند سخنرانی را رمزگشایی کند، سپس پاسخی را به بلندگوی هوشمند ارسال می‌کند.
از طریق یک سری الگوریتم‌ها، سرویس تشخیص صدا با گذشت زمان، با نحوه استفاده از کلمات و الگوی گفتار شما بیشتر آشنا می‌شود. با یادگیری نحوه صحبت کردن شما، می‌تواند خدمات بهتری را ارائه دهد. همچنین آنها می‌توانند حضور افراد را تشخیص بدهند. یعنی وقتی به یک اتاق بروید، روشن می‌شوند و با خروج شما خاموش می‌شوند.
البته انتخاب این بلندگوها به خود شما بستگی دارد، زیرا برخی از مردم هنوز هم با آنها راحت نیستند یا دلشان نمی‌خواهد خیلی هزینه کنند. از این رو می‌توانید از مدل سقفی معمولی با تنظیمات معمولی‌تر بهره ببرید. باندهای سقفی به دو مدل روکار و توکار تقسیم می‌شوند.
برای خانه خود بهتر است که به فکر خرید باند سقفی توکار باشید تا زیبایی ظاهری فضا را به هم نزند و باید از سیستم صوتی سقفی خانگی استفاده کنید. برای فضاهایی مثل حمام یا استخر، حتما اسپیکرهای ضد آب را تهیه نمایید. آنها با بدنه محافظ ساخته می‌شوند و تا چندین سال در برابر رطوبت و حرارت بالا مقاومت بالایی دارند.

2.آمپلی فایر

معمولا سیگنال‌های صوتی کیفیت خوبی برای شنیده شده ندارند باید با یک تقویت کننده یا همان آمپلی فایر، آنها را به سطح استانداری برساند. این وسیله به بلندگوهای شما کمک می‌کند تا صدایی شفاف، واضح، بدون قطع و وصلی و نویز را به گوش افراد برسد. آمپلی فایرها با توان متفاوتی به فروش می‌رسند و هر کدام مناسب نوعی از بلندگو هستند. در ضمن نیاز نیست برای تمامی اسپیکرها یک تقویت‌کننده داشته باشید، بلکه بعضی از تقویت‌کننده‌ها دارای چندین ورودی هستند و از چند بلندگو پیشتیبانی می‌کنند.

نصب سیستم صوتی هوشمند خانگی

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، فاصله بلندگوها از یکدیگر است. اگر آنها خیلی به هم نزدیک باشند، صدا به شکل یکنواخت پخش نمی‌شود. پس باید مراقب نصب سیستم صوتی خانگی مخفی خود باشید تا با قرارگیری اشتباه موجب به هدر رفتن هزینه‌های شما نشود. برای نصب این سیستم می‌توانید از دو راه با سیم و بی سیم استفاده کنید، که برای مدل بی سیم باید مواردی همچون بلوتوث، های فای و وای فای را به کار ببرید تا همگی به پنل مرکزی وصل شوند.
برای مدل سیمی نیز شما دقیقا به پنل وصل می‌شوید، با این تفاوت که باید از سیم و کابل استفاده کنید. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، باید اطمینان حاصل شود که وسایل الکترونیکی دور از چشم و در یک مکان واحد مخفی شوند. در این صورت زیبایی فضا به هم نمی‌ریزد و همچنین دسترسی به تنظیمات محتاطانه نیز سخت می‌شود.

قیمت خرید سیستم صوتی هوشمند خانگی

قیمت سیستم هوشمند خانگی با توجه به نوع و قابلیت‌های آن متفاوت است. همچنین با توجه به مدل ساختمان و بخش‌های خانه، باید سیستم دیگری را انتخاب کنید. بنابراین نمی‌توان برای تمامی مکان‌ها قیمت واحدی را در نظر گرفت. از طرفی نصب سیستم صوتی هوشمند ساختمان کاری حرفه‌ای است و باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.
ما به شما زیکو را پیشنهاد می‌دهیم، در فروشگاه انواع تجهیزات صوتی به فروش می‌رسند و همگی کیفیت عالی و ضمانت پس از فروش و گارانتی هم دارند. همچنین شرایطی را برایتان فراهم آورده‌ایم که آنها را به صورت دست دوم و اقساط خریداری کنید. بابت نصب تجهیزات هم جای نگرانی نیست، کارشناسان ما بهترین‌ها را برای شما فراهم می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191016543 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید
ارسال نمایید