سیستم‌ و تجهیزات صوتی کلاب ها، مهمانی ها و سالن های اجتماعات

سیستم و تجهیزات صوتی کاتب ها، مهمانی ها و سالن های اجتماعات

مشاوره خرید، طراحی و نصب سیستم صوتی برای مهمانی و سالن های اجتماعات: 02191016543

اگر قصد برگزاری یک جشن فوق‌العاده را دارید، حتما باید سیستم صوتی مناسب مهمانی تهیه کنید تا شور و حالی خاص را به وجود آورید. در واقع حتی اگر شما بهترین دکور و نورپردازی را داشته باشید ولی صوت خوب نباشد، مهمانان اذیت خواهند شد.
از این‌رو ما در این مطلب از وبلاگ زیکو قصد داریم به توضیح تجهیزات صوتی مهمانی ها و سالن اجتماعات بپردازیم. همچنین اگر شما قصد خرید تجهیزات صوتی یا اجاره سیستم صوتی برای مهمانی را دارید، می‌توانید با شماره 02191016543 تماس بگیرید تا مشاوران زیکو شما را راهنمایی کنند.

میکروفن برای سیستم صوتی مهمانی و کلاب

صدا برای پخش به یک منبع نیاز دارد و آن می‌تواند یک میکروفون، پلیر و … باشد. پس اگر در جشن خود خواننده و سخنران دارید، باید به فکر خرید میکروفون برای سیستم صوتی مهمانی خود باشید. در ادامه ما انواع میکروفون‌هایی که مورد اسفاده قرار می‌گیرند را به شما معرفی می‌کنیم:

1. میکروفون بی سیم

یکی از بهترین میکروفون‌ها، میکروفون بیسیم است و مزایای زیادی را برایتان فراهم می‌کند. همانطور که از نامشان پیداست، آنها هیج سیمی ندارند و آزادی حرکتی زیادی را به شما می‌دهند. بنابراین فرد خواننده می‌تواند بدون هیچ مشکلی در تمام سالن حرکت کند و دیگر نگران گیر کردن سیم‌ها نباشد. این میکروفون‌ها باتری‌های خوبی دارند و به راحتی می‌توانید آنها را در سیستم صوتی پارتی خود استفاده کنید.

2. میکروفون سیمی

بر عکس مدل قبلی، میکروفون سیمی آزادی جابه‌جایی زیادی را به سخنران یا خواننده نمی‌دهد. اما از ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به عدم اختلال صوتی با دیگر تجهیزات اشاره کرد. به علاوه، آنها استفاده ساده‌ای دارند و در صورت خراب شدن، سریعا تعمیر می‌شوند. به طور کلی توصیه می‌شود که هنگام اجاره سیستم صوتی برای مهمانی ها، هر دوی آنها را تهیه کنید تا هم از ویژگی‌های مثبت‌شان استفاده کنید و هم در صورت بروز مشکل بتوانند به عنوان پشتیبان یکدیگر عمل کنند.

3. پایه میکروفون

فرقی ندارد چه شما میکروفون سیمی بخرید یا بی سیم، به هرحال باید به فکر چند پایه میکروفون هم باشید. آنها در مقابل خواننده یا نوازنده قرار می‌گیرند تا افراد بتوانند در صورت لزوم یا خسته شدن دست‌های خود، میکروفون را بر روی پایه قرار دهند. پایه‌ها در اندزه‌های مختلفی از 60 متر تا 120 سانتی متری عرضه می‌شوند و حمل میکروفون را ساده‌تر می‌کنند. البته اگر شما می‌خواهید برای ساز خود هم میکروفون تهیه کنید، می‌توانید با توجه به بودجه و نیازتان یک مدل را خریداری نمایید. البته با داشتن پایه کار شماست راحت است و کافیست آن را مقابل ساز قرار دهید.

بلندگو برای مهمانی و کلاب

اینکه شما مهمانی خود را در کجا برگزار کنید، تاثیر زیادی در خرید بلندگو دارد. زیرا برای مکان‌هایی که به طور مداوم در آنجا مراسم می‌گیرند و برای این کار ساخته می‌شوند، مدل‌های متفاوتی خریداری می‌شوند. ما در ادامه آنها را برایتان توضیح می‌دهیم و شما بر اساس نیازتان آنها را اجاره کنید:

1. بلندگوی دیواری و ستونی

اگر به فکر سیستم صوتی برای سالن اجتماعات باشید، انواع مدل‌های ستونی و دیواری مناسب هستند. همانطور که مشخص است، می‌توانید آنها را بر روی دیوار نصب کنید تا فضای زیادی را پوشش دهند. برای این کار پایه بلندگو به کار می‌رود و قابلیت چرخش در چندین زاویه را دارد. البته چنانچه زیبایی فضا برایتان مهم است، ما پیشنهاد می‌کنیم از مدل باند دکوراتیو استفاده کنید. زیرا آنها زیبایی بصری دارند و ظاهری شیک را در سالن شما به وجود می‌آورند.

2. بلندگوی سقفی

باز هم این مورد مناسب سالن‌ها است و با توجه به سقف می‌توانید مدل توکار یا روکار را انتخاب کنید. در سقف‌های گچی مدل روکار نصب می‌شود و نهایتا کل بلندگو دیده می‌شود و اتفاقا صدای خیلی شفافی را پخش می‌کند. ولی مدل توکار در داخل سقف قرار می‌گیرد و نهایتا سرپوش آن مشخص می‌شود. کافیست شما چند بلندگو سقفی را با فاصله‌ی مناسب در سیستم صوتی سالن اجتماعات خود نصب کنید تا همه حاضرین صدا را بشنوند.

3. بلندگوی بلوتوثی و فلش خور

حال اگر شما برای جشن خود مکان ثابتی ندارید، بلندگوی بلوتوثی را برای سیستم صوتی مهمانی خود تهیه کنید. این باندها دارای توان متفاوتی هستند و با توجه متراژ و تعداد حاضرین می‌توانید مدل مناسب را در نظر بگیرید. با داشتن آنها کافیست که بلوتوث دستگاه‌هایی مانند، گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ خود را روشن کرده و به باند وصل شوید. سپس با پلی کردن آهنگ در دستگاه خود، صدا به راحتی به گوش همه‌ی افراد می‌رسد.
اگر جشن شما در فضای باز و باغ است، بهتر است که به فکر اجاره باند ضدآب برای مهمانی خود باشید. آنها با بدنه‌ی مقاومی ساخته شده‌اند و در برابر آب و هوا و گرد و خاک دوام خیلی خوبی دارند. پس با بارش باران یا تابش نور آفتاب مشکلی پیش نمی‌آید. البته هنگام تهیه آنها حتما باید به طول عمر باتری‍شان دقت کنید تا مجبور نباشید مدام آن را شارژ کنید. همچنین این اسپیکرها قابلیت اتصال به USB و فلش هم دارند.

سیستم صوتی پارتی

4. اکو همراه

اگر می‌خواهید لیست تجهیزات صوتی مهمانی خود را تکمیل کنید، حتما اکو همراه هم خریداری نمایید. اسم این وسیله از دو قسمت تشکیل می‌شود، اکو به معنی همان بازتاب صدا، و همراه یعنی وسیله‌ای که قابل حمل است. پس شما با تهیه آن قادر خواهید بود یک باند حرفه ای که به کمک باتری شارژ می‌شود را به هر جایی حمل کنید. آنها بر روی خود یک آمپلی فایر دارند و می‌توانند بر روی صداها افکت‌گذاری کنند. از دیگر ویژگی‌های مثبت آنها می‌توان تعدا ورودی مختلف برای میکروفون‌ها نیز اشاره کرد. در صورتی که می‌خواهید، در میهمانی خود از سازهایی مانند گیتار و گیتار الکترونیک استفاده کنید، می‌توانید از اکوهمراه‌های زیکو استفاده نمایید که به راحتی به این نوع سازها متصل می‌شوند.

میکسر و آمپلی فایر برای سیستم صوتی مهمانی

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، چنانچه شما به فکر خرید سیستم صوتی برای سالن اجتماعات باشید، می‌توانید از باندهای دیواری، ستونی و سقفی استفاده کنید. در نتیجه پیشنهاد می‌شود جهت تقویت سیگنال‌های صوتی، یک تقویت کننده یا آمپلی فایر را به کار ببرید. این باعث می‌شود صدا با کیفیت بسیار عالی، بدون نویز و قطع و وصلی به گوش برسد.
اما اگر به دنبال بلندگوهای قابل حمل هستید دیگر نیازی به آمپلی فایر نیست. زیرا آنها به طور پیش فرض با تقویت کننده داخلی به فروش می‌رسند و به اصطلاح به آن‌ها، باند اکتیو گفته می‌شود.

سیستم صوتی جشن

در هر صورت خوب است که یک میکسر داشته باشید تا مراسمی حرفه‌ای را برگزار کنید. این وسیله وظیفه این را دارد که پس از گرفتن صداهای مختلف، آنها را با هم ترکیب کند. در ضمن می‌تواند بر روی آنها افکت اضافه کند و با تغییرات مختلف، صداها را به طور جذابی به گوش شنوندگان برساند.

قیمت اجاره سیستم صوتی برای مهمانی

با توجه به نکات گفته شده، تجهیزات صوتی برای مهمانی ها و سالن اجتماعات می‌تواند بسیار متفاوت باشد. زیرا متراژ فضا و تعداد مهمان‌ها تاثیر زیادی بر آن دارد، برای مکان‌های بزرگتر شما به توان بیشتری نیاز خواهید داشت و باید تجهیزات بیشتری را تهیه کنید. اگر قصد خرید داشته باشید، گاهی نیازی به تجهیزات نو نیست.
در زیکو لوازم دست دوم هم به فروش می‌رسند و حتی شما می‌توانید تجهیزات معیوب خود را برای تعمیر به متخصصان ما بسپارید. شرایط خرید اقساطی هم برای مشتریان فراهم است. بنابراین برای کسب راهنمایی‌های بیشتر و اطلاع از قیمت‌ها با شماره 02191016543 تماس بگیرید.

Zicoمشاهده نوشته ها

شرکت زیکو ، سالهاست در حوزه تجهیزات صوتی فعالیت دارد و توانسته خدمات کم نظیری را به مشتریان خود ارائه دهد. برخی از محصولات زیکو: باند اکیتو، باند پسیو، انواع میکروفن، رومیزی، یقه ای، بیسیم، باسیم، انواع آمپلیفایر و...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید
ارسال نمایید