تجهیزات صوتی برای مدارس و دانشگاه ها

تجهیزات صوتی برای مدارس و دانشگاه ها،سیستم صوتی

سیستم صوتی مدارس


مشاوره خرید، طراحی و نصب سیستم صوتی مدرسه: 02191016543

سیستم صوتی مدرسه ها و دانشگاه ها می‌تواند به طرز چشمگیری با هم متفاوت باشد. یک مدرسه یا دانشگاه محیط‌های بسیار زیادی دارد که هر کدام بنا به نیازشان یک سیستم صوتی با اجزای مختلفی دارند. از کلاس‌ها گرفته تا سالن‌های سخنرانی، راهروها و سالن اصلی مدرسه، تمامی این محیط‌ها سیستم های صوتی و سمعی متناسب خودشان را می‌خواهند. بنابراین سیستم صوتی مدرسه و دانشگاه ها باید به طور درست و تخصصی نصب شوند، وگرنه مفید نخواهند بود و پیام‌ها به درستی به گوش اساتید و دانش‌آموزان نمی‌رسد.
به همین دلیل ما نیز در این مطلب از وبلاگ زیکو قصد داریم تا به شما بگوییم تجهیزات سیستم صوتی مدارس و دانشگاه ها کدامند تا با آشنایی با این لوازم، خیلی بهتر عمل کنید. در ادامه همراه ما باشید.

تجهیزات سیستم صوتی راهروی مدرسه یا دانشگاه

سیستم صوتی در راهروهای مدرسه، می‌تواند برای تامین نیازهای مختلفی استفاده شود. در واقع این سیستم فقط برای رساندن پیام یا به اصطلاح سیستم پیجینگ مدرسه به کار نمی‌رود. بلکه زنگ‌های شروع و پیام کلاس هم از طریق این سیستم پخش می‌شوند. به علاوه، در برخی از مدارس و دانشگاه‌ها، هنگام استراحت موسیقی ملایمی پخش می‌شود یا از طریق بلندگوها یک مطلب آموزشی مهم به گوش می‌رسد، بنابراین باید سیستم به شکلی اصولی نصب شود تا افراد به درستی این موارد را بشنوند.
همچنین در مواقع اضطراری مثل آتش سوزی، سیستم صوتی مدارس نقش مهمی را ایفا می‌کند. زیرا یک نفر با میکروفون باید به همه اطلاع دهد که از ساختمان خارج شوند. این مورد در ساختمان‌های بزرگ‌تر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
به طور اساسی در این بخش‌ها باندهای سقفی بسیار کاربردی به نظر می‌رسند. زیرا خارج از دید هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. اگر سقف به شکل کاذب یا کناف بود، شما می‌توانید از بلندگو سقفی توکار با کیفیت استفاده کنید. در غیر این صورت، برای سقف‌های گچی نیز بلندگوهای روکار خیلی کاربردی هستند.
تفاوت این دو با هم در محل جای گیری است، مدل توکار کاملا در سقف قرار می‌گیرد و در آخر فقط سرپوش آن دیده می‌شود. ولی، مدل روکار بر روی سقف و با استفاده از ابزار نصب می‌شود. اما اگر مایل به استفاده از این بلندگوها نبودید، مشکلی نیست. می‌توانید از باندهای ستونی یا دیواری استفاده کنید که اتفاقا صدای بسیار خوبی دارند و در محیط‌های بزرگ‌تر صدا را با شدت بهتری پخش می‌کنند.

تجهیزات صوتی برای مدارس و دانشگاه ها،سیستم صوتی

تجهیزات سیستم صوتی کلاس درس

همانطور که می‌دانید معمولا کلاس‌های درس کوچک‌تر هستند و به شدتِ صدای بسیار کمی نیاز دارند. بنابراین نصب بلندگوی مدرسه در هر بخش متفاوت است و توصیه می‌شود برای کلاس درس از بلندگو دیواری متوسط استفاده کنید. با خرید باند دیواری، صدایی واضح و با کیفیت خواهید داشت. البته در بعضی موارد ممکن است کلاس‌های درس هم سقف کاذب داشته باشند.
در این حالت، بلندگوهای سقفی که پیش‌تر توضیح دادیم، اسپیکر مناسب برای کلاس درس محسوب می‌شوند و زیبایی محیط را نیز بر هم نمی‌زنند. این کار باعث نویز کمتر در کلاس می‌شود و احتمال نشنیدن صدای استاد را کاهش می‌دهد.

تجهیزات سیستم صوتی حیاط و فضای باز مدارس 

حیاط مدارس جایی است که شاید دانش آموزان زمان زیادی را در آنجا بگذرانند، از زنگ ورزش گرفته تا صف‌ها و صحبت مدیر با آنها نیز در این مکان انجام می‌شود. حیاط دانشگاه‌ها را هم نباید فراموش کرد، زیرا دانشجویان در این بخش استراحت می‌کنند، در میان دانشکده و سلف می‌گردند یا در بخش پارکینگ ماشین خودشان را پارک می‌کنند.
بنابراین شاید گاهی نیاز باشد پیامی را به طور وسیع در سطح یک دانشگاه بسیار بزرگ اعلام کرد. پس بهتر است که برای سیستم صوتی مدرسه و دانشگاه، بلندگوهای ضد آب را هم خریداری کنید. برخی از باندهای ستونی و دیواری با قدرت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و اتفاقا در مقابل باد، باران، برف، گرد و غبار و زنگ‌زدگی مقاوم هستند و می‌توان از آن‌ها در حیاط، زمین‌های بازی و محیط‌های بیرون استفاده کرد.
همچنین در این بخش بلندگوهای شیپوری هم کاربردی هستند و به خاطر نوع ساخت آنها، صدا با شدت زیادی پخش می‌شود. از این‌رو، افرادی که آخر صف هستند یا دانشجویانی که در حیاط پراکنده شده‌اند، صدا را خیلی عالی می‌شنوند. در سالن‌های ورزشی دانشگاه‌ها هم دقیقا می‌توانید از بلندگوهای سقفی یا ستونی که نام بردیم استفاده کنید. با این تفاوت که با توجه به مساحت مکان، قدرت و توان آنها فرق می‌کند.
همیشه هنگام تشکیل صف مدارس، مدیر یا ناظم صحبت می‌کند و دانش‌آموزان هم برنامه اجرا می‌کنند. برای اینکه صدا به همه جا برسد، یک میکروفون مدرسه نیاز است. این میکروفون می‌تواند از نوع سیمی یا میکروفن‌ بیسیم باشد که هر کدام ویژگی‌های خودشان را دارند. میکروفون های بی سیم آزادی حرکت بیشتری به مدیر و ناظم می‌دهند.

همچنین گاهی نیاز است که میکروفون بین دانش آموزان داخل صف دست به دست شود. پس در این زمان، سیم بین دست و پای آنها گیر نمی‌کند و خیلی سریع میکروفون جابه‌جا می‌شود. اما میکروفون های سیمی هم مزایای خودشان را دارند. مثلا دیگر نیازی نیست شما نگران تمام شدن شارژ باتری آن باشید و با لوازم دیگر هم اختلال صوتی ایجاد نمی‌کند. بنابراین بهتر است در لیست تجهیزات صوتی مدرسه و دانشگاه خود، هر دو میکروفون را در نظر بگیرید.

تجهیزات صوتی برای مدارس و دانشگاه ها،سیستم صوتی

سیستم صوتی مدارس

تجهیزات سیستم صوتی دفتر و بخش اداری مدارس 

تتقریبا همه‌ی پیام‌ها از دفتر صادر می‌شوند، اگر یک مطلب آموزشی باید پخش شود، این وظیفه مدیر یا ناظم است که آن را از یک منبعی مثل سی دی پلیر، پلی کند. اگر والدین آمده باشند هم ابتدا به این بخش می‌روند و منطقی‌تر آن است که در محیط‌های بزرگ‌تر مدیر بتواند دانش آموز را از دفتر صدا بزند.
بنابراین یک میکروفون بی سیم، سیمی یا رومیزی به کارتان می‌آید. درباره‌ی میکروفون بی سیم و سیمی در بخش قبل صحبت کردیم، اما میکروفون های رومیزی کاربردهای خوبی دارند و برای پیجینگ مدرسه یا دانشگاه بهتر هستند. برخی از این‌ها با سیم و برخی دیگر هم بدون سیم عرضه می‌شوند و با باتری کار می‌کنند.
یک میکروفون رومیزی از سه بخش تشکیل می‌شود و بخش دهانی آن به راحتی تغییر مسیر می‌دهد. بنابراین برای صحبت کردن لازم نیست مدام زاویه کل میکروفون را تغییر دهید، بلکه کافیست بخش انعطاف‌پذیر آن را عوض کنید. این میکروفن‌ ها علاوه بر دکمه روشن/ خاموش، یک دکمه پیش زنگ هم دارند تا پیش از صحبت مثل هشدار عمل کرده و حواس‌ها به پیام جلب شوند.
برای تمامی این مکان‌ها شما باید به فکر خرید آمپلی فایر پر قدرت نیز باشید، زیرا سیگنال‌های صوتی در حالت عادی کیفیت استانداردی ندارند. یک تقویت کننده باید آنها را بهبود بخشد و به سطح استانداردی برساند. وظیفه آمپلی فایر همین است و با توان‌های مختلفی به فروش می‌رسد. البته شاید برای هر بلندگو یک آمپلی فایر نیاز نباشد و بتوانید چندین بلندگو را به یکی از آنها وصل کنید.

هنگام نصب سیستم صوتی برای مدرسه و دانشگاه به نکات زیر دقت کنید.

  • سالن اصلی مدرسه جایی است که طراح سیستم می‌تواند واقعا بدرخشد، پس حتما باید به این بخش دقت زیادی داشته باشید.
  • طراحی تجهیزات صوتی برای مدارس و دانشگاه ها باید به صورت عادی با هزینه‌ای معقولانه همراه باشد. اما در عین حال به انعطاف‌پذیری، قدرت و رسایی صوتی توجه کنید تا از هزینه مجدد جلوگیری شود.
  • اگر سیستم صوتی مدارس و دانشگاه به شکل منطقه‌بندی یا زون بندی شده نصب شوند، خیلی عالی‌تر است. زیرا مثلا وقتی شما صدا را در راهرو پخش می‌کنید، منطقه‌ی دیگر مثل کلاس، صدا را نمی‌شنوند و مزاحمتی برای گروه‌های مختلف پیش نمی‌آید.
  • به یکنواختی صدا باید توجه کنید. یعنی صدای بلندگو مدرسه در بخشی از کلاس یا راهرو خیلی شدید نباشد و گوش‌ها را اذیت کند و در مقابل برخی از دانش‌آموزان اصلا صدا را نشوند. حتما پیش از نصب لوازم از یک متخصص کمک بگیرید.

قیمت سیستم صوتی مدارس و دانشگاه ها

اگرچه در این مطلب بیشترِ توضیحات را درباره‌ی لوازم مورد نیاز شرح دادیم، اما شما باید این را در نظر بگیرید که هر پروژه سیستم صوتی مدرسه با دیگری متفاوت است. زیرا نقشه ساختمان‌های مدرسه، دانشگاه و نیازهایی که آنها دارند با یکدیگر متفاوت است و برای هر پروژه باید طراحی خاص خود آن عملی شود. بنابراین اگر به دنبال قیمت تجهیزات سیستم صوتی برای مدارس یا دانشگاه ها هستید، لطفا با شماره‌ی 02191016543 تماس بگیرید تا مشاوران زیکو بهترین اطلاعات را برای خرید و اجرای سیستم صوتی به شما ارائه بدهند.

Zicoمشاهده نوشته ها

شرکت زیکو ، سالهاست در حوزه تجهیزات صوتی فعالیت دارد و توانسته خدمات کم نظیری را به مشتریان خود ارائه دهد. برخی از محصولات زیکو: باند اکیتو، باند پسیو، انواع میکروفن، رومیزی، یقه ای، بیسیم، باسیم، انواع آمپلیفایر و...

1 دیدگاه

  • میشه کاتالوگ ‌‌و قیمتهای بلندگوی سالن مدارس و فضای بیرون مدرسه و‌ نمونه های آمپلی فایر رو بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید
ارسال نمایید