خرید بلندگوی مساجد و هیئت ها

بلندگوی مسجد

مشاوره خرید، طراحی و نصب سیستم صوتی مسجد: 02191016543

در سیستم صوتی مساجد یا در مورد هر سیستم صوتی عمومی، بلندگوها مهمترین نقش را ایفا می‌کنند. اگر صدا به طور خوبی به گوش حاضرین و عبادت‌کنندگان نرسد، موجب آزار گوش آنها شده و افراد اذیت می‌شوند. بنابراین شما باید انواع بلندگوها برای مسجد را بشناسید و بدانید برای هر مسجد به تعداد بلندگو نیاز دارید.
از این رو ما در این مطلب از وبلاگ زیکو قصد داریم تا درباره‌ی بهترین بلندگوها برای مسجد صحبت کنیم و بگوییم چه جزئیاتی را باید در نظر گرفت. در ادامه همراه ما باشید.

بهترین بلندگوی مسجد کدام است؟

بسته به نوع مسجد، چه از لحاظ گنجایش افراد و چه از لحاظ نوع طراحی و معماری آن، می‌توانید انواع بلندگوها را متناسب با نیازتان انتخاب نمایید. برای انتخاب بهترین باند مسجد، باید نکات زیر را بررسی کنید:

 

اسپیکر مسجد

  1. اندازه بلندگو: این یک قاعده کلی است که هر چه مسجد بزرگ‌تر باشد، بلندگوها نیز به همان مرتبه بزرگ‌تر هستند و توان بیشتری دارند. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که اندازه و کیفیت تیوتر مهم‌تر است.
  2. کیفیت صدا: به غیر از اندازه، صدای بلندگو بسیار مهم است. در اینجا صدا مهمترین فاکتور است و شما باید بر اساس بودجه خود بهترین‌ها را انتخاب نمایید. بنابراین بسته به اینکه مکان شما چقدر بزرگ است و چقدر می‌خواهید در سیستم صدا هزینه کنید، انتخاب متفاوت است. پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از متخصصین کمک بگیرید تا متحمل هزینه بیشتری نشوید.
  3. نوع بلندگو: به طور کلی، بهترین بلندگوها برای مسجد و هیئت، بلندگوی سقفی توکار ( در سقف کاذب)، بلندگوی سقفی روکار (سقف گچی) و بلندگوهای دیواری و فضای باز هستند. مدل دیواری را می‌توانید به شکل دکوراتیو تهیه کنید که صدای بسیار خوبی هم دارد و ظاهری زیبا به مسجد می‌دهد. اما برای حیاط مسجد حتما به مقاوم بودن بدنه‌ی بلندگوی ستونی دقت کنید تا در برابر رطوبت، خاک، بارش برف و باران خراب نشود.
  4. مکان برگزاری: البته برای خرید بهترین باند برای هیئت، شما باید به مکان برگزاری عزاداری هم دقت داشته باشید. اگر دسته‌های سینه‌زنی بخواهند در خیایان برنامه‌ی خود را اجرا کنند، در این صورت داشتن یک اکو همراه با کیفیت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این وسیله نوعی بلندگوی قابل حمل است که به راحتی در داخل ماشین قرار می‌گیرد و با داشتن اکو، شور و حالی خاص به مراسم‌ها می‌دهد.

چه تعداد بلندگو در مسجد نیاز داریم؟

جهت انتخاب باند مسجدی، برای هر نفر تقریبا کمتر از یک وات نیاز است. سازهای آکوستیک و نوازندگان انفرادی به حدود ۳ وات برای هر نفر نیاز دارند، در نتیجه برای ما چیزی بین این دو لازم است. ولی با این حال معمولا ما همان ۳ وات را در نظر می‌گیریم، زیرا افراد در سطوح صف نماز به یکدیگر تقریبا چسبیده و در کنار هم هستند. اما وقتی که افراد به راحتی روی صندلی‌ها نشسته‌اند، نیاز به قدرت کمتری برای هر فرد است.

 

باند مساجد

توان مناسب برای بلندگوی مسجد چه قدر است؟

این نکته را در نظر داشته باشید که جذب صدا از طریق بدن انسان درصد بالایی دارد و هر چه مسجد شما از لحاظ جمعیت فشرده‌تر باشد، به توان بلندگوی بالاتری نیاز دارید. در بیشتر مواقع، بلندگوی دیواری برای مسجد عملکرد بهتری نسبت به بلندگوی سقفی دارد. در نتیجه، انتخاب بلندگوهای دیواری و نصب آنها به اندازه 2 تا 3 متر بالاتر از سر انسان ایده جالبی است که از جذب فرکانس و صدا توسط بدن حاضرین جلوگیری می‌نماید.
سطح سر و صدای یک اتاق معمولی مسجد با سیستم صوتی عمومی و تجهیزاتِ در حال اجرا در حدود ۴۰ تا ۴۵ دسیبل است. پس ما باید بلندگوی هیئتی را حداقل ۲۵ دسیبل بالاتر از سطح سر و صدای اتاق برای یک کیفیت صدای خوب انتخاب نماییم. به طور کلی، انتخاب ۷۰ تا ۷۵ دسی بل به عنوان یک سطح فشار قوی شروع کننده (SPL)، در یک مسجد توصیه می‌شود.
هر مسجد در سیستم صوت عمومی خود به یک سطح فشار خاص نیاز دارد که کاملا با مساجد دیگر متفاوت است. شما باید قدرت / توانایی بلندگو و تقویت کننده (آمپلی فایر) را به اندازه کافی برای بالا بردن صدای انسانی به این سطح اضافه کنید. به طور مثال برای یک فضای سینما، ۸۵ دسیبل کالیبره شده است.

جهت بررسی میزان توانایی بلندگو مسجد، مراحل زیر را طی کنید:

  1. حداکثر تعداد افرادی که در یک زمان خاص در مسجد حضور خواهند داشت. به عنوان مثال نماز عید را محاسبه نمایید.
  2. قدرت ماکزیمم باتری ما ۵۰۰ وات در ۳ وات است. یعنی چیزی در حدود ۱۵۰۰ وات بلندگو (بلندگو RMS بلندگو یا قدرت مداوم)
  3. حال با این تفاسیر این سوال پیش می‌آید که چه تعداد بلندگوی مسجدی نیاز دارید. شما می‌توانید دو بلندگو را خریداری کنید که امتیاز RMS 750 وات دارند یا ده بلندگو که دارای رتبه RMS 150 وات دارند را برگزینید. البته هر ترکیبی که می‌خواهید را می‌توانید انتخاب نمایید، ولی باید توجه داشته باشید که معمولا بلندگو بزرگتر، کیفیت صدا و پاسخ فرکانس بهتری دارد.
  4. در کنار خرید بلندگو برای مسجد، از تقویت کننده‌ها (آمپلی فایر ها) نیز استفاده کنید که به راحتی ۱۵۰۰ وات قدرت بلندگو را به خوبی هدایت کنند و بتوانند قدرت را تا دو برابر، یعنی 3000 وات افزایش دهند.

 

اسپیکر هیئتی

خرید بلندگو برای مسجد و هیئت از زیکو

محصولات و تجهیزات صوتی زیکو، با توجه به نیاز مشتری، بازار کشور، با استفاده از فناوری روز دنیا و با بهره‌گیری از طراحی مدرن در تجهیزات صوتی وارد عرصه تجهیزات موسیقی و صوتی کشور شده است. بدین ترتیب بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را بنابر تقاضای مشتریان ارائه می‌کند. شما نیز می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و جهت خرید بلندگو برای مسجد و هیئت، با شماره 02191016543 تماس بگیرید. مشاوران زیکو سابقه‌ی درخشانی در نصب انواع سیستم صوتی دارند، شما را به خوبی راهنمایی می‌کنند و قیمت بلندگو مسجدی را برایتان تخمین می‌زنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید
ارسال نمایید