بررسی تکنولوژی صوتی دیجیتال

wallup.net


بررسی تکنولوژی صوتی دیجیتال

فن آوری های صوتی دیجیتال در سال 2010 در ضبط، دستکاری، تولید انبوه و توزیع صدا، از جمله ضبط آهنگ ها، قطعات ابزار، پادکست ها، جلوه های صوتی و صداهای دیگر استفاده می شود. توزیع موسیقی مدرن آنلاین بستگی به ضبط دیجیتال و فشرده سازی داده ها دارد . در دسترس بودن موسیقی به عنوان فایل داده، نه به عنوان یک جسم فیزیکی، هزینه های توزیع را به طور چشمگیری کاهش داده است .
قبل از موسیقی صوتی دیجیتال، در صنعت موسیقی ، پخش و فروش موسیقی با فروش نسخه های فیزیکی در قالب صفخه و نوار کاست انجام میگرفت . با سیستم های صوتی دیجیتال و سیستم های توزیع آنلاین مانند iTunes، شرکت ها فایل های صوتی دیجیتال را به مصرف کنندگان می دهند که مصرف کنندگان از طریق اینترنت آن فایلها را دریافت می تمایند .
این مدل توزیع صوتی / اینترنت دیجیتال بسیار ارزانتر از تولید کپی فیزیکی ضبط، بسته بندی و انتقال آنها به فروشگاهها است . سیستم صوتی آنالوگ ضبط صدا و تبدیل شکل موج فیزیکی آنها به نمایندگی های الکتریکی این شکل از موج ها با استفاده از مبدل، مانند یک میکروفون انجام میگرفته است .صداها پس از رکورد بر روی روی نوار منتقل میشوند .
این روند برای پخش ، بازتعریف شده است : سیگنال صوتی تقویت می شود و سپس از طریق یک بلندگو به شکل های فیزیکی تبدیل می شود . تکنولوژی صوتی آنالوگ ویژگی های موج اولیه خود را در طول ذخیره، تحول، تکثیر و تقویت ، حفظ می کند . به علت ویژگی های ذاتی مدار های الکترونیکی و دستگاه های مرتبط آن ، سیگنال های صوتی آنالوگ حساس به نویز و تحریف هستند. اختلالات در یک سیستم دیجیتال خطایی ایجاد نخواهد کرد مگر اینکه اختلال خیلی بزرگ باشد که باعث شود یک نماد به عنوان نماد دیگری اشتباه تفسیر شود یا توالی نمادها اتفاق بیافتد .
بنابراین معمولا ممکن است یک سیستم صوتی دیجیتال کاملا بدون خطا داشته باشید که در آن هیچ نویز یا اعوجاجی بین تبدیل مکالمه به فرمت دیجیتال و یا تبدیل آن به آنالوگ معرفی نشده است . یک سیگنال صوتی دیجیتال ممکن است برای اصلاح هر گونه خطایی که ممکن است در ذخیره یا انتقال سیگنال رخ دهد کدگذاری شود، اما این روند بخشی از فرآیند صوتی دیجیتال نیست . این تکنیک، که به عنوان “کدگذاری کانال” شناخته می شود، برای پخش یا ضبط سیستم های دیجیتال برای حفظ دقت کمی ضروری است . زمان گسسته و سطح سیگنال دودویی به یک دیکودر(رمزگشا) اجازه می دهد تا سیگنال آنالوگ را دوباره پخش کند. یک کد کانال هشت تا چهارده بیت مدولاسیون مورد استفاده در دیسک صوتی Compact Disc (CD) .

روند تبدیل :

سیستم صوتی دیجیتال با یک ADC شروع می شود که سیگنال آنالوگ را به یک سیگنال دیجیتال تبدیل می کند . ADC با نرخ نمونه گیری مشخصی اجرا می شود و به وضوح شناخته شده تبدیل می شود . برای مثال CD صوتی دارای نرخ نمونه برداری 44.1 کیلوهرتز است (44.100 نمونه در ثانیه) و دارای وضوح 16 بیتی برای هر کانال استریو است . سیگنال های آنالوگ که قبلا bandlimited نبوده اند باید قبل از تبدیل از طریق یک فیلتر anti aliasing منتقل شوند تا از اعوجاج ناشی از سیگنال های صوتی با فرکانس بالاتر از فرکانس Nyquist جلوگیری شود که نیمی از نرخ نمونه گیری سیستم است . یک سیگنال صوتی دیجیتال می تواند ذخیره یا انتقال یابد . سیستم صوتی دیجیتال را می توان بر روی سی دی، پخش کننده صوتی دیجیتال، هارد دیسک، درایو فلش USB یا هر دستگاه ذخیره دیجیتال دیگر ذخیره کرد . سپس سیگنال دیجیتال می تواند از طریق پردازش سیگنال دیجیتال در جایی که ممکن است فیلتر شود یا اثرات آن اعمال شود ، تغییر کند .
تکنیک های فشرده سازی داده های صوتی مانند MP3، Coding Advanced Audio Coding، Ogg Vorbis یا FLAC معمولا برای کاهش اندازه فایل استفاده می شود . سیستم صوتی دیجیتال را می توان به وسیله دستگاه های دیگر پخش کرد . برای پخش صدای دیجیتال باید به وسیله DAC به یک سیگنال آنالوگ تبدیل شود .
DAC ها با نرخ نمونه برداری خاص و وضوح بیت اجرا می شوند، اما ممکن است از فراوانی، نمونه گیری بالا یا کم نمونه گیری برای تبدیل سیگنال هایی که با نرخ نمونه گیری متفاوت کدگذاری شده اند استفاده شود .

یک یادداشت ویژه :

محصولات و تجهیزات صوتی زیکو ، با توجه به نیاز مشتری و بازار کشور و با استفاده از فناوری روز دنیا و با بهره گیری از طراحی مدرن در تجهیزات صوتی وارد عرصه تجهیزات موسیقی و صوتی کشور شده است ، که بهترین و باکیفیت ترین محصولات را بنابر تقاضای مشتریان ارائه نماید .
شماره تماس شرکت : ۳۳۹۵۸۱۹۹ (۰۲۱) – ۳۳۹۳۹۵۰۶ (۰۲۱) – ۳۳۱۱۴۷۲۵ (۰۲۱) – فکس : ۳۶۶۱۷۵۰۲ (۰۲۱)
[btn text=”وبسایت شرکت زیکو” tcolor=#FFF bcolor=#0000FF thovercolor=#FFF link=”http://www.zicoaudio.com/” target=”_self”]
 
[btn text=”کانال تلگرام شرکت زیکو” tcolor=#FFF thovercolor=#FFF link=”https://t.me/zicoaudio” target=”_self”]
 
[btn text=”کانال اینستاگرام شرکت زیکو” tcolor=#FFF bcolor=#FFA500 thovercolor=#FFF link=” https://www.instagram.com/zicoaudio/” target=”_self”]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید
ارسال نمایید