تاریخچه میکروفن ها


به منظور رساندن صدای سخنرانها در فضاهای بزرگتر و با تعداد بیشتری از جمعیت انسانی ، این نیاز پدیدارشد که راه حلی برای افزایش حجم صدای انسان پیدا شود . اولین وسیله ای که برای رسیدن به این هدف مورد استفاده قرار گرفت، مگافون های صوتی بود . برخی از اولین نمونه های آن در قرن پنجم پیش از میلاد یونان بود ، ماسک های تئاتر با دهانه های شاخ دار بود که صدای بازیگران در آمفی تئاتر را به صورت صوتی تقویت می کرد . در سال 1665، رابرت هوک، فیزیکدان انگلیسی، اولین آزمایش را با رسانه ای غیر از هوا با اختراع “تلفن دوستداران” ساخته شده از سیم کششی با فنجان متصل در هر انتها انجام داد . مخترع آلمانی یوهان فیلیپ رایس یک فرستنده صوتی اولیه را طراحی کرد که از نوار فلزی متصل به غشاء ارتعاشی استفاده کرد که جریان متناوب تولید می کرد . نتایج بهتر این آزمایشها با طراحی فرستنده مایع در تلفن اسکاتلند آمریکایی الکساندر گراهام بل از سال 1876 بدست آمد – دیافراگم به یک میله رسانا در محلول اسید متصل شد . با این حال، این سیستم ها کیفیت صدای بسیار ضعیفی داشتند .
اولین میکروفن که تلفن صوتی مناسب را فعال کرده بود، میکروفن کربن (میکروفون) بود . این فناوری به طور مستقل توسط دیوید ادوارد هیوز در انگلستان و امیل برلین و توماس ادیسون در ایالات متحده ساخته شد . اگرچه ادیسون نخستین اختراع خود در این زمیته را (پس از یک اختلاف قانونی طولانی) در اواسط سال 1877 انجام داد ، اما هیوز چندین سال قبل در حضور بسیاری از شاهدان، اختراع خود را نشان داد و اکثر مورخان به اختراعش اعتبار دادند . میکروفن های کربنی نمونه اولیه مستقیم میکروفن های امروزی است که در توسعه تلفن، پخش و صنایع ضبط بسیار مهم می باشد . توماس ادیسون میکروفن کربن را به فرستنده کربن دکمه خود در سال 1886 تبدیل کرد . این میکروفن در اولین عملکرد خود در اپرای متروپولیتن نیویورک در سال 1910 آزمایش و پخش شد .
در سال 1916 E.C. Wente از وسترن الکتریک ، پیشرفت بعدی را با اولین میکروفن کندانسور ایجاد کرد . در سال 1923، اولین میکروفن کویل عملیاتی و ساخته شد . “مارکونی سیکز” یا “مگنت فون ها”، که توسط کاپیتان H. J. Round توسعه یافته است، استانداردی برای استودیوهای بی بی سی در لندن بود . این فناوری در سال 1930 توسط آلن بلوملین و هربرت هولمن بهبود یافت که HB1A را منتشر کرد و بهترین استاندارد روز دنیا بود .
همچنین در سال 1923، میکروفن روبان معرفی شد، یکی دیگر از نوع الکترومغناطیسی، که توسط گمان هری فورد اولسون ساخته شده بود، که اساسا یک بلندگو روبان را طراحی کرد . در طی این سالها ، میکروفن توسط چندین شرکت توسعه یافت، از جمله RCA که پیشرفت های بزرگی در جهت هدایت میکروفن و کنترل الگوریتم و پیشرفت آنها انجام داد. با پیشرفت تکنولوژی تلویزیون و فیلم ، تقاضا برای میکروفن های با وضوح بالا و جهت گیری بیشتر افزایش یافت . شرکت الکترو وویس در سال 1963 با میکروفن های تفنگ ساچمه ای در جایزه اسکار آن سال حاضر شد . در طول نیمه دوم قرن بیستم، پیشرفت سریع با برادران Shure با میکروفن های SM58 و SM57 بدست آمد . آخرین تحولات تحقیقاتی شامل استفاده از فیبر نوری، لیزر و اینترفرومترها است .

یک یادداشت ویژه :

محصولات و تجهیزات صوتی زیکو ، با توجه به نیاز مشتری و بازار کشور و با استفاده از فناوری روز دنیا و با بهره گیری از طراحی مدرن در تجهیزات صوتی وارد عرصه تجهیزات موسیقی و صوتی کشور شده است ، که بهترین و باکیفیت ترین محصولات را بنابر تقاضای مشتریان ارائه نماید .
شماره تماس شرکت : ۳۳۹۵۸۱۹۹ (۰۲۱) – ۳۳۹۳۹۵۰۶ (۰۲۱) – ۳۳۱۱۴۷۲۵ (۰۲۱) – فکس : ۳۶۶۱۷۵۰۲ (۰۲۱)
[btn text=”وبسایت شرکت زیکو” tcolor=#FFF bcolor=#0000FF thovercolor=#FFF link=”http://www.zicoaudio.com/” target=”_self”]
[btn text=”کانال تلگرام شرکت زیکو” tcolor=#FFF thovercolor=#FFF link=”https://t.me/zicoaudio” target=”_self”]
 
[btn text=”کانال اینستاگرام شرکت زیکو” tcolor=#FFF bcolor=#FFA500 thovercolor=#FFF link=” https://www.instagram.com/zicoaudio/” target=”_self”]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید
ارسال نمایید