نوشته ها و کلمات کلیدی بسیاری درباره تفاوت های بین صدا و موسیقی بین تکنولوژی دیجیتال و آنالوگ نوشته شده است ، اما رویکرد دامون کراکووسکی در کتاب جدیدش به نام “آنالوگ جدید: گوش دادن و پیوستن به یک دنیای دیجیتال” ، دارای احساسی متفاوت است که دلیل آن اینست که  احتمالا چون او یک درامر است که در Galaxie 500 کار می کرده است ،Galaxie 500 یکی از گروه های مورد علاقه من در اواخر دهه 1980 است .
احتمالا خیلی دیر شده است که در مورد موسیقی آنالوگ ثبت شده در سال 2017 صحبت کنید، زیرا کمبود آن بسیار ارزشمند است . با استثناهایی نادر، آنالوگ های ضبط شده، مخلوط و تسلط یافته جدید LP در قرن 21 بسیار کم است . بنابراین کتاب کراکووسکی من را غافلگیر کرد، زیرا پس از اختصاص یک دسته از صفحات کتاب به توضیح درباره تفاوت بین فن آوری های ضبط آنالوگ و دیجیتال، شما می بینید که کراکووسکی بیشتر در مورد نحوه شنیدن و ارتباط با موسیقی صحبت مبکند و نگرانی بیشتر او در این زمینه است . این یک شیفتگی است و من آن را به اشتراک می گذارم، اما در این کتاب چیزی وجود ندارد که باعث شود فکر کنم کراکووسکی یک صدای موسیقی است . او با شیوه ای موسیقی دیجیتال را از شنوندگان میگیرد و  سر و صدا که بخشی از ضبط آنالوگ است را نادیده می پندارد . دیجیتال سر و صدای آزاد است، اما شاید این چیزی نیست که کاملا برای صدای موسیقی باشد .
با توجه به اینکه تکنولوژی آنالوگ یک فناوری پر سر و صدا است و نوارهای آن ها و گوش دادن موسیقی آن سخت تر و دشوارتر از تکنولوژی دیجیتال است و فناوری دیجیتال ذاتا یک فناوری ساکت و بی دردسر است . من می دانستم که قبل از خواندن این کتاب، سوال بزرگتر این است که چرا ضبط های آنالوگ مردم را به موسیقی هدایت می کنند به طوری که دیجیتال هرگز کاملا سازگار نیست . کراکووسکی می گوید ما امروزه بیشتر از همیشه به انواع موسیقی ها دسترسی داریم اما من فقط برای گوش دادن به نت ها از ابزارهای دیجیتال استفاده می کنم . او کمتر از فضای بین آنها، کمتر از عمق زیر آنها را می شنود . به عبارت دیگر، سر و صدای کمتری وجود دارد، اما موسیقی به نظر می رسد چیزی را در روندش از دست داده است .
به این ترتیب، دیجیتال یک اشتیاق برای موسیقی بلند و باریک تربیت می کند و روند موسیقی در حال غم و اندوه است. همانطور که مخاطبان از داخل خانه به خارج از منزل بیرون رانده شده و به اتومبیل ها، قطارها، هواپیماها و اتوبوس ها حرکت می کنند ، موسیقی بی سر و صدا توسط دیجیتال غرق شد. راه حل این بود که به صورت دیجیتالی و به طور پیوسته با صدای بلند بخش های آرام موسیقی را تقویت کند، که منجر به تمایل به ضبط صدای بلند تر شد. هنگامی که فشرده سازی برای کاهش یا حذف پویایی نرم با صدای موسیقی به کار می رود – زمانی که یک زمزمه به اندازه صدای بلند فریاد می زند، موسیقی برخی از انسانیت خود را از دست می دهد و ما از آن جدا می شویم.
یک یادداشت ویژه :
محصولات و تجهیزات صوتی زیکو ، با توجه به نیاز مشتری و بازار کشور و با استفاده از فناوری روز دنیا و با بهره گیری از طراحی مدرن در تجهیزات صوتی وارد عرصه تجهیزات موسیقی و صوتی کشور شده است ، که بهترین و باکیفیت ترین محصولات را بنابر تقاضای مشتریان ارائه نماید .
شماره تماس شرکت : ۳۳۹۵۸۱۹۹ (۰۲۱) – ۳۳۹۳۹۵۰۶ (۰۲۱) – ۳۳۱۱۴۷۲۵ (۰۲۱) – فکس : ۳۶۶۱۷۵۰۲ (۰۲۱)
وبسایت شرکت زیکو
 
کانال تلگرام شرکت زیکو
 
کانال اینستاگرام شرکت زیکو

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *